Dagens ord

Igår kom jag på en supersmart idé.. eftersom jag snart ska bli italienska för ett tag tänkte jag att det kan ju vara bra att kunna lite av språket.
Därför har jag infört dagens ord vilket innebär att varje dag ska jag lära mig två nya italienska ord.. Som tur är har jag ju min magda som ser till att mitt uttal är perfekt. Så igår var dagens ord: Glass och Jordgubbe jag tänkte att jag skulle gå ut lätt för att jag inte ska tröttna.. haha
men dagens ord är: barn och vänta
som tur är har jag lånat biffens italienska bok så det här kommer nog gå fint =)
10 Juli närmar sig :)

Iaf skulle jag publicera dagens hingst här idag.. äntligen en kille som förstår att tubsockor och shorts går fet bort!! men eftersom han hann o gå hem innan jag hann o ta ett smygkort så kommer det en annan dag!

Nu ska jag åka till min favorit-thuss o mysa lite =)

Imorn blir det ÅLAND!! :D

Kommentarer
Postat av: Johanna WP

Sugen på en ny & vårig design? Det enda du behöver göra är att kommentera det här inlägget, så är du med i utlottningen: esw.blogg.se/1208806518_vrdesign.html

2008-04-24 @ 17:43:08
URL: http://ilky.blogg.se
Postat av: Någon som spenderade tid i Italien

Om du ska till italien tycker jag du ska lära dig "foti ti" vilket typ betyder fu*k off, haha det låter lite hårt men när det kommer till italenska män kommer det behövas! ;)

2008-04-24 @ 17:43:34
URL: http://smiran.blogg.se
Postat av: Sofie

Lisa, ber om ursäkt för att jag slog dig idag på biologin. Jag lovar att det var av ren reflex:/

2008-04-24 @ 23:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0