Abruzzo

En vecka har spenderats i Abruzzo hos Peters tva mostrar Julanta och Ada. Har lart mig mer italienska med tanke pa att de bara pratades italienska i det hemmet. borjar nastan kanna mig som en expert och kan nog slanga in ett italienskt ord i varje mening. Magda, du kan vara stolt.
Borjar veckan med en maltid som nog var den storsta nagonsin. Varldens storsta pastatallrik och jag kande hur magen abra vaxte och vaxte. Tittade pa julie som konstaterade att det bara var "forratten" sen vantade sallad, kott och efterratt. kan ju lova att jag vager 10 kilo mer nu! at nastan bara mat fran deras tradgard, var otroligt gott. har atit hur manga nya saker som helst. tex fragade julie mig en dag om jag gillade kaninen vi at dagen innan.. bu, jag hade en kanin nar jag var liten...! De hade aven en sa himla gullig katt som var typ 3 veckor! den du thessan ;)
Vi bodde i en valdigt liten by dar alla kande alla. sa det var lite exlusivt nar vi kom dit. sarskillt en blond svensk tjej. tankte jag.. tills jag fick hora hur en granne sager till julie att jag var duktigt som kunde prata bade svenska och engelska fast jag kom fran POLEN! vilket forolampning. ett hugg i brostet liksom!
Har hunnit med att trana riktigt bra faktiskt. 3 pass i abruzzo och 2 pass nu nar jag kommit hem. Men det ar dock sa varmt att det ar 1000 ggr jobbigare. Ar varmebolja har! tur vi har en underbar pool att svalka oss i. har fatt nagra slags utslag over hela kroppen. ser ut som jag har ledartrojan i touren(formodligen inte bara trojan utan en helkroppsdrakt.) fast iofs skulle ju det inte vara konstigt sa manga berg som jag kort uppfor senaste veckan..

Funkar inte att lagga in nagra bilder nu,jag som har sa manga bra att visa. far val gora det senare i veckan. har lite problem med internetuppkopplingen har. om det ar daligt vader funkar inte internet, om det ar for fint vader (for varmt) funkar inte internet. det ar inte latt ibland..

Maste bara beratta om Lorella som lart sig ordet NALLE. darfor gar hon och sager nalle hela tiden. tittar pa mig sager NALLE och sen skrattar. Nar hon ar glad ar hon riktigt harlig! :P men bara nar hon ar glad kan jag tillagga!


Hoppas PIP var en succe dar hemma ( ursakta PETER for stavningen pa succe men jag hittar inte den dar javla pluppen, hoppas du har overseende med detta)




Kommentarer
Postat av: Peter NV3B!

Hallå det är så jävla många stavfel redan så jag inte ens lade märke till den felstavningen... Jag ger upp.. dagens ungdomar kommer aldrig att förstå sig på vikten i att STAVA RÄTT! SUCK säger jag bara, det är LÖNLÖST!



;)

2008-08-06 @ 19:02:10
Postat av: Magda

jag håller med dig fullt ut peter! det är lika bra att hoppa över den här generationen, vi försöker påverka nästa istället!

2008-08-11 @ 18:43:57
URL: http://magdalenamateu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0