Ibland är det bra att USA ligger långt bort, men visst skäms man iaf?

Jag läste en artikel om Anna Anka på :
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article5899511.ab

Jag tar för givet att ingen har missat vem Anna Anka är. Ingen har väl missat Svenska Hollywoodfruar? isåfall kan jag rekomendera det, ikväll 21.00 på kanal5. Eller är rekomendera rätt ord? Jag vet inte.
Men jag förstår inte hur uppståndelsen runt Anna Anka har blivit så stor. Kanske för hon lever så långt från vår värld man kan tänka sig. Man kan inte annat än skratta åt henne ibland. Hur kan man leva såhär, med dom värderingarna? Ta bara exemplet att hon äter brosk. I första programmet fick man se när hon åt kycklingbrosk. Detta för att motverka cancer. Eftersom hajen består bara av brosk och kan inte få cancer, då antar hon att om hon äter brosk undviker hon cancer. Såhär säger hon i Alex Schulmans artikel på aftonbladet

"Du var på lyxkrogen Teatergrillen häromdagen och åt anka. Hade ankan brosk?
– Nej, tyvärr. Jag bad om brosk vid sidan om, men de hade inget. Det var dåligt.

Det här med brosket fascinerar mig oerhört. Var finns det bästa brosket?
– Utan tvekan på grisen. Mellan deras revben. Inte de långa revbenen, de korta! Där finns underbart brosk, om man gräver där kan man hitta riktigt mycket fina grejer. Men i USA är det svårt att få tag på.

Hur är kycklingbrosk?
– Det är inte lika bra som på grisen, men det duger. Det kan vara svårt att gräva fram det. Man måste knäcka benen och gröpa ur med sked alldeles under knäskålen.

Hur smakar brosket? Är det svårsmält?
– Det är inte så hårt, man tuggar det och så pulvriseras det. Jag har inte fått magproblem alls."

Jag skulle vilja se Anna Anka att knäcka kycklingens ben för att sedan gröpa ur brosket med sked.. Hon har förmodligen en anställd vars enda uppgift är att gröpa ur brosk åt henne.

Jag kan även meddela att jag fått en ny blogg
http://laget.se/karlskogaibdam/20656-template-p2-53606.html
Helt klart värt att besöka! Lisa Latjar!

Nu ska jag kolla in färjan3, Svenska hollywoodfruar och roast på berns! Helt okej filmkväll!
Imorn blir det "kill"-kväll i bastun! ;)


Kommentarer
Postat av: Helena

Ja visst är hon fin :)

2009-10-05 @ 19:38:43
URL: http://helenaengstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Tack så jättemycket, ja det hoppas jag med!:)

2009-10-05 @ 21:22:57
URL: http://nathalieposth.blogg.se/
Postat av: Emma

Fick ja bara chansen så skulle ja ge'na en fet smäll! Tål den människan lika mkt som en laktosintolerant tål mjölkprodukter..

2009-10-06 @ 12:13:48
URL: http://emmamariabjarned.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0